06 novembris 2018

Pārtikas cenas Kambodžā 2

Pirmajās nedēļās ierodoties Kambodžā dzīvojām viesnīcā un tur nebija virtuves, kur gatavot, tāpēc liela naudas summa aizgāja restorānos un kafejnīcās. Ievācoties dzīvoklī, kur bija virtuve un iespēja gatavot, domāju nu tik ietaupīšu naudu, jo gatavošu mājās. Sanāca lētāk, bet tā pat vēl dārgi. Tad aptvēru savu kļūdu, ka tā kā rokās ir nauda un pietiekoši, pirku to ko sirds kāroja, reizēm nopirku un visu apēdu tajā pašā dienā. Nu neko nevar padarīt, man ļoti patīk ēst un arī gatavot. Dienā ēdu vismaz 4 reizes. Daudz priekš mazas meitenes. Bet kaut kā man vienmēr ir izsalkums, kas īsti nav kontrolējams. Pie tā būtu jāpiestrādā. 
Bet nu atklāju savu kļūdu un sāku iepirkties apdomīgāk un atradu veikalus, kur var atrast lētākus produktus, kur ir akcijas un nocenotas preces, kam drīz beigsies derīguma termiņš.
Un tā, kā eju uz trenažieru zāli un redzu diezgan strauju progresu savā muskuļu pieaugumā, negribās to visu zaudēt saēdoties šokolādes cepumus. (nu reizēm var) bet tagad ar saldumiem aizraujos ļoti ļoti minimāli. Šokolādi nepērku, jo ļoti dārgi. Reizēm tieku pie gabaliņa, kad Maikls padalās, bet tā tik un tā ir pati tumšā šokolāde, kur īsti nekāda prieka nav, tāpēc vairāk atsakos nekā piekrītu. Sapņoju par lielo Milkas šokolādi ar karameli. Uhh. Bet nē, nē, nē, nevar aizrauties ar sapņošanu.
Nu tad atgriežoties pie ēdiena. Lielāko manu ēdienu sastāda dārzeņi. 
Jo kā atklājās pārtikas nepanesamības analīzēs ko paspēju uz ātro izdarīt kamēr biju Latvijā, manam organismam nepatīk ne piens, ne olas. Kas to būtu domājis? Manas mīļākās brokastis esot Vācijā - omlete ar saldētiem dārzenīšiem. Nu sanāk par to aizmirst, piens 4 dolāri litrā, un olas arī gana dārgas. Bet par dārzeņiem runājot, atšķirībā no iepriekšējās ziņas par pārtikas cenām, esmu atradusi bodes, kur mani mīļie kartupeļi ir atrodami lētāk. bet šoreiz foto nav kartupeļu.


Ātrās nūdeles ar vistas garšu (5 pac) - 1.15 USD
Emmental siers (ar 50% atlaidi atļāvos reiz par visām reizēm) - 2.60 USD
Auzu pārslas (800gr) - 3.50 USD
2 paprikas - 0.88 USD
Tomāti - 0.96 USD
Gurķi (2 iepakojumi) katrs - 0.55 USD
Konservētas pupiņas tomātu mērcē - 1.35 USD (lētākais ko esmu šeit atradusi)
Burkāni (3 paciņas dažāda izmēra) kopā - 1.51 USD
Sīpoli (4gb) - 1.12 USD
Kopā 13.63 USD (11.49 EUR)

Auzu pārslas ar medu un kanēli un vienu ābolu man ir visbiežākās brokastis. Jo ātri un uzpilda vēderu ar siltumu un arī enerģiju. Pusdienās no šī būtu zupa - mazs gabaliņš ķirbja no iepriekšējā pirkuma (maza ķirbīša pusīte pa 0.29 USD), burkāns, apcepts sīpols, kāds kartupelis un nedaudz no saldētās dārzeņu pakas (burkāns, zirnis, kukurūza) un vēl maza saujiņa rīsu.
Vakariņās apēstu palikušo zupu. Pa vidu tam visam pa reizei kāds gurķis uzkosts un noteikti daudz, daudz parastās lipton tējas ar citronu ar medu. Neesmu skaitījusi, bet šķiet, ka pasākusi esmu dienā vismaz 5-6 krūzes tējas izdzert, ja esmu mājās un nekur nav īpaši jāiet.
Bet nu iepirkšanās dienā izlutināju sevi kārtīgi - makaroni ar sieru un pupiņām tomātu mērcē.
Reizēm ēdu un domāju, cik muļķīgi, ka labs pašas gatavots ēdiens var sagādāt tik daudz prieka.
Teiktu, ka šobrīd esmu iekāpusi tādā gana veselīgā ēšanas ritmā, saldumu nav, gaļas daudz arī nav. Nu jā, vienīgi tie mūsu sauktie "roltoni" būtu pie neveselīguma pieskaitāmi, bet nu to es skaitu, kā ietaupījumu uz ātru maltīti - sanāk ap 23 centi par maltīti, kas gatava 3 minūtēs. Reizēm vajag steigā ko apēst, un silta zupiņa laba lieta šajā karstumā. Jā, tā ir tāda apgrieztā loģika. Karstumā jāēd, kas karsts, jo tad gan ķermeņa iekšiene, gan āriene ir vienādā karstumā un tad nejūt tik ļoti to karstumu, jo āda cenšas sevi atdzesēt ar sviedriem, bet ja ķermenī arī ir karstums, tad vairāk pielāgojas. kaut kā tā, vai ne? Nu noteikti, kādam ir zinātniskāks izskaidrojums, kā manējais, bet es sevi vienmēr ar šādu skaidrojumu mierinu un tik strebju zupiņas.

Labi, pietiek man stāstīt par savu loģiku.
Čau.


Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru