28 septembris 2017

Kā es lasu Bībeli.

Hm, ilgi domāju kā saukt šo ziņu - kaut kas privāts? Kā es to daru? Mani noslēpumi? Nu nē, ja jau stāstu, tad stāstu pa īstam. Kā es lasu Bībeli.
Varbūt tas tās "saaukstēšanās" ietekmē, ka es rakstu par ko tādu, ko nekad mūžā nebūtu domājusi dalīties. Bet tā kā biju nedaudz apslimusi, (šobrīd jūtos, ka varu par saslimšanu runāt arī pagātnes formā) es šodien visu dienu nogulēju, un tagad, kā jau pa dzīvi naktsputns, man uznākusi iedvesma rakstīt, kaut arī pulkstens pēc manas laika joslas rāda 5:15. Aizmigt sevi es nevarēju piespiest, tādēļ cēlos vien no gultas un rakstīju plānus, lasīju grāmatu un arī Bībeli. Tad Kāds nolēma, ka man par to jāpastāsta citiem.
Bieži ārzemju blogos var atrast dažādas skaistas ziņas, par to kā cilvēki lasa Bībeli, par viņu ieradumiem un tam līdzīgām lietām. Latviski īsti daudz neko tādu es neesmu redzējusi. Varbūt par maz esmu meklējusi? hm.  Es laikam tomēr gribu padalīties ar to, kā es esmu pielāgojusi tādu kā savu sistēmu... Par visu pēc kārtas.


Bībeli man nesanāk palasīt katru dienu, kaut arī ļoti gribētos, bet reizēm vienkārši nesanāk un viss.
Savā lasīšanas procesā man ir dažādas lietas, kas man palīdz un ko man patīk izmantot. Varbūt lieki, varbūt ne, bet tā daru es.


Par ko tādu domāju un plānoju jau sen, bet biju pārāk slinka lai visu uztaisītu pati, tādēļ atradu šādu Bībeles plānu internetā angļu valodā, un pati tikai nomainīju Bībeles grāmatu nosaukumus latviski, jo arī Bībeli lasu latviski, jo tā taču mana dzimtā valoda. Kā gan savādāk.
Tātad izlasot kādu nodaļu, to arī atzīmēju plānā. Kāpēc, priekškam? Ai, man mamma tāda, viņai patīk statistika, un tad arī viņa man to pielipinājusi. Patīk redzēt to vispārējo skatu cik un kas ir izlasīts.
Šajā plānā man ir atzīmēts tikai tas, ko esmu atzīmējusi kā izlasītu šajā Bībelē. Tātad no 2016. gada 4. augusta. Pirms tam lasīju mazu Bībelīti, kas bija pirkta lietoto preču veikalā Otrā Elpa pa 6 eiro vai lati, neatceros īsti, cik tieši sen tas bija... Bet kad nopirku šo Bībeli, tad sāku visu lasīšanu tā kā no sākuma. Zinu, ka izlasīts ļoti maz, neskatoties uz to, ka mana jaunā gada apņemšanās bija vairāk lasīt Bībeli. Pa vasaru ar visiem darbiem pilnīgi nesanāca laika, bet tagad, kopš pārvācos uz Vāciju, tam ir veltīts vairāk laika, un tas atkal atgriezies vakara rituāla daļā.


Trīs rakstāmie, ko izmantoju lasīšanai. Pildspalva pierakstiem, zīmulis, lai apvilktu izlasīto pantu cipariņus un marķieris, lai atzīmētu to, kas sirdij tuvāks un paturams prātā. Un arī iekrāsotu plānā izlasītās nodaļas.


 Mazajā parastajā blociņā, kas nopirkts sen atpakaļ Maximā, gan jau par dažām kapeikām, ar pārsteidzoši labu papīru, ir tā vieta, kur tiek veikti īpašie pieraksti. Te atceļo visskaistākie panti no Bībeles. Reizēm uzrakstīti tā skaisti, izceļot kādus vārdus, ar kādu mazu, smieklīgu ilustrāciju, bet dažreiz tā parasti un vienkārši. Reizēm, šis blociņš ir tāds kā uzlādes avots, no kura smelties.


Uz iekšējā vāka man uz lapiņas uzrakstīta lūgšana, ko man atsūtīja viena Draudzene, kas mudināja un tuvināja mani Bībeles lasīšanai... Diemžēl, vai arī laimīgi, ka tā, bet Draudzene pati, Tēta dārzā staigā un priecājas... 


Mīļākā grāmata no visām protams ir Psalmi. Tos lasu ne vienu reizi vien, tāpēc arī stipri daudz iekrāsotu pantu ir tur. Reizēm var atvērt un pārlasīt tikai iekrāsoto, lai uzlādētos un smeltos...

Pati lasīšanas sistēma vienkārša, nezinu kā, no kurienes, bet man ir tāda - izlasu pantu, ar zīmulīti apvelku cipariņu. Īpaši mīļām nodaļām apvelku lielo nodaļas ciparu. Psalmiem virsrakstu pasvītroju vai izkrāsoju ar marķieri. Un īpašus Bībeles pantus iekrāsoju ar marķieri.


Īpašas vietas Bībelē, cik tālu tikusi vai kur mīļāka vieta, atzīmēju ar grāmatzīmītēm no veikala Aminis ar citātiem.



Kā jau rakstīju, tad šo Bībeli iegādājos sev pirms vairāk kā gada. Veikalā Aminis, ap 20 eiro... Tieši šo biju noskatījusi jau kādu laiku, jo man patīk rāvējslēdzējs, lapu zelta maliņas un nodaļu atzīmītes lapas malās.

Tāds nu ir mans Bībeles lasīšanas stāsts.

Lūk, Jums noslēgumā viens no mīļākajiem pantiem -

Tas visu spēj, kas tic.
Marka evanģelijs 9:23

Un dziesmiņa, Svētīgai dienai - 



1 komentārs: